Nieuws

Het nieuws komt naar je toe. Meld je aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte.

Resultaat 81 - 90 (van 103)

• Taalfeestje 2022: het strand, de zee en eb Bekijk details

23 september 2022

‘De zon schittert op het water.’ Hoe zat het ook alweer? Een -d of een -t bij schittert? Altijd lastig, laat staan als Nederlands niet je moedertaal is. Op woensdag 14 september waagden 20 deelnemers zich tijdens het Taalfeestje aan het dictee voor nieuwe Nederlanders.

• Stem op ons met Rabo ClubSupport! Bekijk details

8 september 2022

Ook dit jaar doen we weer mee met Rabo ClubSupport. Leden van Rabobank Haarlem-IJmond kunnen t/m 27 september 2022 stemmen voor het opnieuw inrichten van ontmoetingsplekken in de Bibliotheek Haarlem Noord.

• De Bibliotheek ontvangt Willem van Oranje in brieven Bekijk details

1 september 2022

Burgemeester Jos Wienen heeft donderdag 1 september in een wat luidruchtige Bibliotheek Haarlem Centrum een bijzonder boek aan directeur Roxane van Acker overhandigd.

• Dit is er nieuw in Haarlem Centrum Bekijk details

2 augustus 2022

Als je nu een bezoek aan de Bibliotheek Haarlem Centrum brengt, merk je dat je een vernieuwde bibliotheek instapt. De frisse indeling maakt het niet alleen gezelliger, maar je kunt alles ook makkelijker vinden.

• Koren trekken bekijks bij de Bibliotheek Haarlem Centrum Bekijk details

28 juni 2022

Zaterdag 25 juni was het plein bij de Bibliotheek Haarlem Centrum podium voor de Hofjesconcerten. Tijdens de aftrap van ‘The Big Sing’ traden verschillende koren op en kon publiek komen en gaan om één, of meerdere koren te horen.

• Schrijftalenten & literatuurwonders gezocht! Bekijk details

24 juni 2022

Literatuur stoffig? Niet bij Frontaal. Tijdens Parksessies komt hét literaire podium van Rotterdam naar de Haarlemmerhout om gevestigde, aanstormende en lokale talenten te verenigen. En jij kan een plek op het podium bemachtigen!

• Zelfgemaakte stop-motion op het grote doek Bekijk details

24 juni 2022

Jouw zelfgemaakt film op het witte doek zien, wie wil dat nou niet? Voor een groep leerlingen werd dit op 15 juni werkelijkheid. Zij maakten in het kader van Project B een eigen stop-motionfilmpje naar aanleiding van een boek dat ze gelezen hadden. In de Schuur ging dit in première.

• Beperkte opening Haarlem Centrum in juli Bekijk details

20 juni 2022

De Bibliotheek Haarlem Centrum is vanaf 4 t/m 31 juli beperkt toegankelijk voor publiek. In deze periode van vier weken wordt de collectie opnieuw ingedeeld en wordt meer ruimte gecreëerd voor de maatschappelijke functie van de Bibliotheek.

• Winnaar Gouden Strop 2022 Bekijk details

10 juni 2022

Donderdagavond werd de winnaar van de Gouden Strop 2022 uitgereikt. De prijs werd uitgereikt tijdens de Avond van het spannende boek in Utrecht.

• Thriller van het jaar 2022 Bekijk details

7 juni 2022

In de nieuwe Detective en Thrillergids hebben zeven boeken de hoogste waardering gekregen. Daaruit koos de jury de VN-Thriller van het Jaar.

Paginanavigatie