Docu in de bieb: ‘The Crossing’

3 juni 2023, van 19:30 tot 21:00 | de Bibliotheek Haarlem Schalkwijk

Kosten: Gratis

Zwarte kunst als communicatie

Salwa Zaher is 9 jaar geleden gevlucht uit Syrië. De documentaire ‘The Crossing’ komt voor haar erg dichtbij. Zij heeft, net als vele anderen haar eigen verhaal over de oversteek.

Ik kijk mee

Salwa startte een project genaamd 'samen dromen' om de verbinding te zoeken tussen de Syrische en de Nederlandse cultuur en gemeenschap. Nu vertoont ze de documentaire 'de Oversteek' in de Bibliotheek Haarlem Schalkwijk, gemaakt door een kennis van haar. Deze documentaire gaat over de verhalen van vluchtelingen die op een boot de zee zijn overgestoken om naar Nederland te komen.

Ook zij

Vervolgens deelt zij ook haar eigen verhaal, ook zij is met de boot overgekomen en komt voor in de documentaire. Voor iedereen die interesse heeft in de vluchtelingenproblematiek is dit een uitgelezen kans om het verhaal van een ervaringsdeskundige te horen. Zie de menselijke kant en zie hoe het vluchtelingenprobleem een gezicht krijgt.

Zaterdag 3 juni | 19:30 tot 21:00 uur | Gratis
de Bibliotheek Haarlem Schalkwijk