Even kennismaken met... Karin

Karin

Karin is vrijwilliger bij de Bibliotheek aan Huis en is onder de indruk van hoeveel mensen hebben meegemaakt.

#vrijwilligersbijdebieb

Voor mensen die niet in staat zijn om zelfstandig naar de bibliotheek te komen, bestaat er de Bibliotheek aan Huis. Karin Seuntjes is een van de enthousiaste vrijwilligers die, al sinds 2013, boeken van de bibliotheek bij deze mensen thuisbrengt. Ook verzorgt ze de coördinatie van de Bibliotheek aan Huis in Heemstede.
Karin vertelt waarom ze dit werk zo graag doet: “Mensen zijn altijd blij als ik met een tas vol boeken aan de deur kom. Veel mensen die niet meer fysiek naar de bibliotheek kunnen komen, kunnen vaak ook een hoop andere dingen niet meer. Meestal zijn het ouderen, die ontzettend blij zijn met de boeken die ik langs kom brengen. In de loop van de tijd krijg je echt een band met elkaar, omdat ik regelmatig bij ze aan de deur kom. Zo was er een mevrouw van 100 jaar, die nog heel veel las. Zo bijzonder! Mensen van die leeftijd hebben zoveel meegemaakt.

Meer dan boeken

Voor de coronatijd werd ik regelmatig even binnen gevraagd en dan spraken we over hun leven of over de boeken die ze gelezen hadden. Dat soort contacten blijven me wel bij.” Het werken als vrijwilliger voor de Bibliotheek aan Huis geeft Karin veel voldoening. Ze leest zelf erg graag én houdt ervan om anderen blij te maken. “Ik doe het werk voor anderen, maar ook voor mezelf omdat ik het echt heel leuk vind om te doen!”

Tekst & fotografie: Wiebrig Krakau

Karin