Vijfhoekkunstroute

Gepubliceerd op: 10 mei 2023 16:00

Vijfhoekkunstroute

Zoals elk jaar vindt de Vijfhoekkunstroute plaats in het centrum van Haarlem. Ook dit jaar kan je weer langs de mooiste kunstwerken gaan met het thema: hemelbestormers.

Loop jij de route mee? Naast allemaal mooie plekjes in de binnenstad doet ook de Bibliotheek mee. Daar vind je onder andere een expositie van de Bavoschool, gemaakt met mozaïek. Op vrijdag 12 mei start de kunstroute rond 19.30 uur vanaf de Raakshalle. De twee volgende dagen kan je vanaf 12.00 uur starten met de route. De catalogus kan je kopen in de Nieuwe kerk, dit is ook waar je de overzichtstentoonstelling vindt.

Escaperoute

Dit jaar is er ook een spannende escaperoute. Koop hiervoor snel je boekje en ga aan de slag. Er is een kunstroof gepleegd! Vanaf de Nieuwe Kerk kunnen kinderen vanaf 6 jaar de kunstroof oplossen. Hulp van een volwassene is misschien wel handig, je hebt namelijk een telefoon met navigatie nodig om het mysterie tot de bodem uit te zoeken.