Roxanne en Evy winnen voorleeswedstrijd Read2Me!

Gepubliceerd op: 13 maart 2023 15:30

Roxanne en Evy winnen voorleeswedstrijd Read2Me!

Roxanne en Evy zijn op woensdag 8 maart tot winnaars verkozen van de voorleeswedstrijd Read2Me! In de Doelenzaal van de Bibliotheek Haarlem Centrum wisten zij de jury te overtuigen dat ze klaar waren voor de provinciale vervolgronde in Amsterdam.

Zes brugklassers mogen hun voorleeskunsten laten zien in de Doelenzaal. Aan de jury bestaande uit Gertrude Hoogendoorn van de Bibliotheek, Audrey Krist van Pabo InHolland en Franka Wijers van Kennemer Boekhandel de moeilijke taak twee winnaars te kiezen. Het geheel wordt aan elkaar gepraat door presentator Winston Brandon, die de deelnemers veel succes wenst.

De winnaars

Na zes geweldige prestaties van alle voorlezers gaan de juryleden in beraad. Geen makkelijke keuze, maar volgens de jury uiteindelijk twee terechte winnaars. Roxanne van het ECL las voor uit het spannende boek Deadline van Rachel Ward en de jury was onder de indruk van haar volume, ritme en mooie intro. Evy van het Coornhert las voor uit Anne van het groene huis van L. M. Montgomery. Een goede keuze volgens de jury en door het goedgekozen fragment leefde je goed mee met de hoofdpersoon. De trotse meiden gingen naar huis met een rugtas vol boeken en een ticket voor de volgende ronde.