Bladmuziek lenen in de Bibliotheek

Gepubliceerd op: 8 maart 2023 14:53

geen vlees eten

Bladmuziek is voor iedereen die graag muziek maakt en noten kan lezen. Maar ook als je noten wil leren, lezen hebben wij simpele uitgaves met uitleg.

Zit je op de muziekschool? Speel je in een orkest of band? Ben je muzikant of studeer je muziek? Er is genoeg bladmuziek voor iedereen! Je vindt hier de nieuwste, maar ook oudste stukken om in te studeren.

Waarom heeft de Bibliotheek bladmuziek?

Vroeger waren er veel bibliotheken met een muziekafdeling. Tegenwoordig wordt dit steeds minder. Gelukkig kun je in de Bibliotheek Haarlem Centrum nog een mooie collectie vinden. Op dit moment hebben we zelfs meer dan 14.000 stuks in de collectie, waarvan 2600 uniek in bibliotheekland.
Bladmuziek is niet altijd goed te vinden, vooral niet als je oudere werken zoekt. In de Bibliotheek vind je veel keuze. Soms zoek je een specifiek nummer, dan is het zonde om het boek aan te schaffen. In de Bibliotheek is het dan makkelijker om het boek even te lenen!

Wat voor soort bladmuziek vind je in de Bibliotheek?

De Bibliotheek heeft bladmuziek voor orkesten, piano, viool, harp, orgel, harmonium, blokfluit, hoorn, trompet, zang en nog véél meer!

Waar vind je de bladmuziek?

Als je de Bibliotheek Haarlem Centrum binnenloopt, vind je de bladmuziek in ‘Het Magazijn’. Dit is met de trap naar beneden toe. Je kan ook de catalogus gebruiken door bijvoorbeeld op jouw instrument te zoeken, je krijgt dan ook de mogelijkheid links om aan te geven dat je bladmuziek zoekt. Je kan natuurlijk ook op artiest, componist of titel zoeken!