Mike's tips voor de Poëzieweek

Gepubliceerd op: 21 januari 2022 13:30

Mike Warners

Naast programmaker voor de Bibliotheek is Mike spoken word-artiest. Spoken word is een combinatie tussen poëzie en rap waar de performance centraal staat en zowel taal als lichaamstaal samenkomen.

"Zelf maak ik graag gebruik van video en zoek daarbij de combinatie op met andere kunstdisciplines zoals dans, muziek en theater. Ik ben opgegroeid met hiphop en wilde vroeger dan ook rapper worden. Op een gegeven moment merkte ik dat mijn verhalen in rijm beter tot hun recht kwamen zonder een vastomlijnde beat. Door spoken word kan ik vrijer spelen met mijn woorden, intonatie en cadans."

Tips van Mike

Deze boeken zijn volgens Mike echt de moeite waard als je van Poëzie houdt.

Babs Gons - Doe het toch maar

Een bundel vol oprechte zinnen waarin Babs Gons haar gedachten, afkomst en vrouw-zijn vanuit haar perspectief behandeld, koestert en bevraagd.

Gershwin Bonevacia - Toen ik klein was, was ik niet bang

Het levensverhaal van een kleine Gershwin die de wereld omarmt met kleine handen, grote woorden en pure idealen.

Amanda Gorman – Zo klinkt verandering

Een kleurrijk boek van een kleurrijk persoon voor een kleurrijke wereld voor een kleurrijk perspectief.

• Amanda Gorman Zo klinkt verandering

Een gitaarspelend meisje (ik-persoon) nodigt kinderen uit om muziek te maken. Iedereen is welkom. Ze wil de wereld veranderen. Tijdens de steeds langer...

Gedrukt boek

“Ik ben blij dat spoken word een steeds grotere rol speelt in de wereld van poëzie. Het biedt zoveel ruimte en vrijheid voor zowel de performer als het publiek om de waarde van woorden toe te eigenen.”

— Mike

Instagramdichters

Hieronder Instragramdichters die het Mike betreft waard zijn om te bekijken!

Spoken word sessions

Omroep Human heeft de afgelopen maanden een nieuw seizoen van ‘Spoken Word Sessions’ uitgezonden. Dit project is een combinatie van muziek en poëzie waarin dit seizoen het thema de Dood centraal staat. Een mooi smakenpallet van verschillende stijlen, culturen en talen. Verteld door een nieuwe generatie dichters. Alle video's kan je bekijken op: Human Spoken Word