Vergroot je digitale en taalvaardigheden in de Bibliotheek Haarlem Noord

Gepubliceerd op: 9 november 2023 10:02

Stel je voor: je wilt zorgtoeslag aanvragen, maar je weet niet hoe je de DigiD-app kunt activeren. Je (klein)kind probeert het je uit te leggen, maar toch gaat alles net te snel. Of misschien wil je beter Nederlands leren spreken, beter leren lezen en schrijven, maar weet je niet hoe je hiermee kunt beginnen. Bij het spreekuur Taal & Digitaal in de Bibliotheek krijg je antwoord op jouw vragen.

Programmamaker Taal Sophie de Bruyn Kops vertelt hier graag meer over: “Snap je niet hoe je mobiele telefoon werkt of hoe je een e-mail verstuurt? Wil je leren hoe je veilig kunt internetbankieren? Of wil je weten waar en wanneer je Nederlands kan leren of welke taalactiviteit voor jou geschikt is? Wij helpen je graag op weg.

Het belang

De Bibliotheek heeft als missie iedereen mee te laten doen in de maatschappij. De wereld digitaliseert razendsnel. Online dienstverlening wordt steeds belangrijker. Je kunt nu bijna alles online doen, zoals informatie zoeken, winkelen en belastingzaken regelen. Het begrijpen van de Nederlandse taal en meekomen met de digitale ontwikkelingen is daarom erg belangrijk. De spreekuren geven je handvatten om hierin meer zelfvertrouwen te krijgen: zowel met taal als digitaal.

Zonder afspraak

Bij de Bibliotheek Haarlem Noord ben je elke maandag van 10 – 12 uur welkom om te werken aan je taal- en digitale vaardigheden. Het spreekuur is volledig gratis en zonder afspraak: je kunt zo naar binnen lopen. Onze medewerkers helpen je en de koffie en thee staan voor je klaar.