Adopteer jouw Weesgedicht

Gepubliceerd op: 14 december 2023 16:56

Logo van weesgedicht

Vanaf 13 december kun je jouw Weesgedicht adopteren bij de Bibliotheek Zuid-Kennemerland. Weesgedichten zijn gedichten die op zoek zijn naar een nieuw raam.

Een paar dagen voordat de Poëzieweek begint, verschijnen ze op de ramen door heel haarlem. Iedereen kan een Weesgedicht adopteren. Er zijn maximaal 25 gedichten beschikbaar en op=op. Wees er dus snel bij!

Weesgedicht adopteren

Voor het adopteren hoef je geen lid te zijn. Het enige dat nodig is, is een raam aan de straat. De Bibliotheek Zuid-Kennemerland regelt dat het gedicht in januari bij jou thuis op de buitenzijde van het raam wordt gezet. De Weesgedichten zijn geschreven door een diverse groep Vlaamse en Nederlandse dichters. Ontdek en adopteer deze via onze digitale dichtbundel op deze pagina.

Poëzieweek

Tijdens de Poëzieweek 2024 zijn de weesgedichten te ontdekken door iedereen. Het thema van 2024 is ‘thuis’. De Poëzieweek start met Gedichtendag op 25 januari en duurt tot en met 31 januari 2024. Hieronder zie je de oproep van de Nederlandse Weesgedichten ambassadeur Derek Otte.

Zelf meehelpen?

Wil je meehelpen om de gedichten te verspreiden? Meld je dan aan via vrijwilligers@bibliotheekzuidkennemerland.nl en word vrijwillige handletteraar. Meer weten? Volg @Bibliotheekzuidkennemerland en @Weesgedichten op Instagram en Facebook.