Buitenbus Noord gesloten. En nu?

Gepubliceerd op: 23 november 2022 10:37

Buitenbus Noord gesloten. En nu?

Vanaf woensdag 23 november is de buitenbus bij de Bibliotheek Haarlem Noord voorgoed gesloten.

Dit betekent dat je niet meer buiten openingstijden boeken in kan leveren. Heel vervelend voor mensen die hier veel gebruik van maken. Gelukkig zijn er mogelijkheden genoeg om te voorkomen dat je je boeken en andere materialen te laat inlevert.

Je boeken en dvd’s inleveren. Het moet gebeuren, maar soms past het net niet in je planning. Wat nu? De Bibliotheek Zuid-Kennemerland biedt tal van mogelijkheden om te voorkomen dat je een boek te laat inlevert en met een boete opgescheept zit. Wij zetten ze voor je op een rijtje.

Gebruik de Iguana-app

De Iguana-app is de app van de Bibliotheek. Naast dat je hierin ziet welke boeken er op jouw pas staan, kan je nog veel meer met de app. Door in de app toestemming te geven voor pushberichten, krijg je een week voordat je de materialen in moet leveren een herinnering. Je kunt naast je eigen pas ook de passen van bijvoorbeeld je kinderen toevoegen. Alles in 1 app!

Boeken en dvd’s online verlengen

Erachter gekomen dat je boeken vandaag ingeleverd moeten worden, maar de bieb is al dicht? Verleng je boeken en dvd’s vandaag nog online. Je kunt inloggen op de website of gebruikmaken van de Iguana-app om je materialen te verlengen. Let wel op: als je geen comfortabonnement hebt, betaal je nog eens leengeld voor dvd’s.

Upgrade naar een Comfortabonnement

Geen zorgen meer maken over boetes? Schakel over naar ons Comfortabonnement en je krijgt helemaal geen boetes meer. Daarnaast mag je materialen ook nog langer in huis houden, kan je meer tegelijk lenen en betaal je niet meer voor het lenen van dvd’s. Uiteraard willen we de materialen wel terugkrijgen, maar je hebt er geen stress van!

Bezoek een andere vestiging

Onze openingstijden verschillen per vestiging. Het maakt niet uit bij welke vestiging je de materialen geleend hebt, je kan ze altijd bij alle vestigingen inleveren. Ga je het niet meer redden om je boeken op tijd in te leveren in de Bibliotheek Haarlem Noord? Dan kan je op donderdag naar Bloemendaal, want die zijn tot 20.00 uur open. Of fiets ’s ochtends even langs Haarlem Centrum, daar kan je elke doordeweekse dag vanaf 8 uur je boeken kwijt.

Bekijk hier de openingstijden van de vestigingen