Certificering Taalhuis

Gepubliceerd op: 19 september 2023 08:57

De Bibliotheek heeft een certificaat ontvangen voor de kwaliteit van het Taalhuis. Het certificaat komt in alle bibliotheken van de Bibliotheek Zuid-Kennemerland te hangen en is geldig tot 1 juni 2027. In de volgende drie vestigingen werd het certificaat onthuld en in ontvangst genomen.

de Bibliotheek Heemstede

Op 11 september vond de certificering plaats in de Bibliotheek Heemstede. Vrijwilliger Ingrid van de Kasteele en deelnemer van de Taalsoos Serhat Özgökçeler onthulden het certificaat in de Bibliotheek. “We willen alles behalve een school zijn,” vertelt Ingrid die al vier jaar vrijwilliger is. “Mensen moeten het leuk vinden om te komen.” Coördinator van het Taalhuis Zuid-Kennemerland en IJmond, Martine Porienski-Botman, was ook aanwezig. Zij bedankte de Bibliotheek voor het hebben van de Taalsoos en keek uit naar de toekomstige plannen. “Het wordt alleen maar mooier.”

groepsfoto certificering taalhuis

de Bibliotheek Zandvoort

Op 12 september ontving de Bibliotheek Zandvoort het certificaat voor het Taalhuis. “Taal is belangrijk om jezelf duidelijk te maken. En ik ben super blij dat we deze kwaliteit bieden om anderen te helpen Nederlands te leren,” vertelt wethouder Lars Carree van de gemeente Zandvoort. Hij vindt het erg belangrijk dat iedereen een goede basis taalvaardigheid heeft. “Ik probeer taal begrijpelijk te houden, helemaal als wethouder. Dan begrijpen mensen wat je bedoelt.” Samen met Remco Wijnia, directeur Pluspunt Zandvoort, en Gertrude Hoogendoorn van de Bibliotheek onthulde hij het certificaat.

groepsfoto certificering taalhuis zandvoort

de Bibliotheek Haarlem Schalkwijk

Op 15 september ontving de Bibliotheek Haarlem Schalkwijk het certificaat voor het Taalhuis. Wethouder Bas van Leeuwen vertelde dat hij trots is op Haarlem vanwege het behalen van het certificaat. “Wat voor mij heel leuk is, is dat dit mijn thuisbibliotheek is. En dit voelt nu als thuiskomen.” Hij gaf aan dat hij uit eigen ervaring weet hoe belangrijk geletterdheid is en hij is trots op het niveau dat de Bibliotheek Zuid-Kennemerland kan bieden binnen de lessen.

groepsfoto certificering taalhuis in schalkwijk