Kinderboekillustraties in de Bibliotheek

Gepubliceerd op: 7 juni 2023 15:45

Kinderboekillustraties in de Bibliotheek

Illustraties zijn overal. In kranten, op tv, in musea en ook gewoon in de buitenlucht. Laat je rond de Illustratie Biënnale 2023 verrassen door ongekend mooie werken in de binnenstad van Haarlem. Waaronder de Bibliotheek Haarlem Centrum.

Vind je eigen startpunt en bekijk de expositie Zilveren Penselen 2022 in de Bibliotheek Haarlem Centrum. De Zilveren Penseel is de vakprijs voor het best geïllustreerde kinderboek en deze werken zijn nu in het groot te bezichtigen. Tijdens openingstijden van de Bibliotheek is naar binnenlopen genoeg om de werken te bekijken. De bieb is één van de vele locaties, dus je kan je eigen route maken om veel mooie werken van de Illustratie Biënnale te zien. Meer informatie vind je op de website.

Illustratie Biënnale

Illustraties kunnen in al hun verschijningsvormen een tekst ondersteunen maar ook een eigen verhaal vertellen, ideeën verbeelden en versterken, en sociale bewegingen in gang zetten. De Illustratie Biënnale viert elke twee jaar de veelzijdigheid van illustratie met een gevarieerd programma over de hedendaagse beeldcultuur. Met presentaties van illustratoren, exposities en publicaties. Het festival is een ontmoetingsplaats voor illustratoren, vakgenoten, opdrachtgevers, uitgevers en andere liefhebbers van graphic art. Het legt verbanden tussen inhoud, illustratoren en publiek, en is daarin uniek.