Podcast Wijs en Sterk in de Bibliotheek Schalkwijk

Gepubliceerd op: 16 juni 2023 09:45

Podcast Wijs en Sterk in de Bibliotheek Schalkwijk

De eerste Wijs en Sterk podcast is een feit! De podcast is speciaal gemaakt door kinderen voor kinderen en laat horen hoe je zowel online als offline ‘Wijs en Sterk’ kunt staan.

Er is zoveel wat je kunt ontdekken bij Club WeS (Wijs en Sterk) in de Bibliotheek Schalkwijk, en de kinderen vertellen er vol enthousiasme over.

Complimenten en kwaliteiten

In deze eerste aflevering vertellen ze over het geven van complimenten aan jezelf en anderen. Ze delen hun ervaring met een bijzondere poster in de bibliotheek, waar ze een envelop vol met zelfgemaakte complimenten hadden opgehangen. Wat een verrassing was het toen ze ontdekten dat de envelop binnen een week helemaal leeg was! Dit hadden ze echt niet verwacht. Het voelt zo fijn om complimenten te geven én te ontvangen. Ze raden het iedereen aan om te doen. Ook delen de kinderen trots hun eigen kwaliteiten. Ze vertellen dat iedereen zijn eigen kwaliteiten heeft en dat het belangrijk is om die te omarmen.

Cyberpesten

Een ander belangrijk onderwerp dat aan bod komt, is het omgaan met cyberpesten. Tijdens een bezoek van mascotte Finn, het vriendje van WeS, hebben de kinderen waardevolle tips gekregen over hoe ze met deze situaties kunnen omgaan. In de podcast delen ze deze tips met jullie en laten ze horen wat je kunt doen als je zelf te maken krijgt met cyberpesten. Vooral melden vinden ze erg belangrijk.

Beauty filters op sociale media

Ook delen de kinderen hun gedachten over filters op sociale media. Ze begrijpen dat het leuk kan zijn om ermee te experimenteren, maar ze weten ook dat het onzekerheid kan veroorzaken als je denkt dat je er precies zo uit moet zien. Bij Club WeS hebben ze daarom hun eigen spiegels gemaakt met positieve teksten, om zichzelf eraan te herinneren dat ze mooi zijn zoals ze zijn. Het is geweldig om te zien hoe ze elkaar aanvullen in het versterken van hun zelfvertrouwen.

De Wijs en Sterk podcast is een leuke luisterervaring voor kinderen. Het laat zien dat je wijs en sterk kunt staan, zowel online als offline. Dus vergeet niet om naar deze podcast te luisteren en laat je inspireren door deze geweldige kinderen van Club WeS! Luister dus snel de podcast

luister nu