Schrijfwedstrijd - Schrijf de nieuwe Thé Tjong-Khing

Gepubliceerd op: 26 juni 2023 15:15

Schrijfwedstrijd - Schrijf de nieuwe Thé Tjong-Khing

Schrijf jij het verhaal bij de illustratie van Thé Tjong-Khing? Dit is jouw kans om een boekenpakket of illustratie te winnen, en om jouw verhaal terug te horen in de Bibliotheek en het Verwey museum!

De bekende Haarlemse tekenaar-illustrator Thé Tjong-Khing wordt 90 jaren jong! Hij heeft in zijn leven tientallen strips gemaakt en vele duizenden illustraties voor tijdschriften, kinderboeken en boekomslagen getekend. Nu kan jij het nieuwe verhaal bij zijn illustratie schrijven. Wat moet je doen?

• Schrijf een verhaal van minimaal 500 en maximaal 1500 woorden bij de illustratie
  • Lever het uiterlijk zondag 16 juli in via info@verweymuseumhaarlem.nl
  • Vermeld daar je naam, leeftijd en telefoonnummer

De winnaar wordt in de eerste week van augustus bekend gemaakt. Er zijn twee winnaars: eentje in de categorie tot 14 jaar. Deze jonge schrijver wint een boekenpakket. De tweede categorie is vanaf 14 jaar en de winnaar van deze categorie wint een illustratie van Khing. Allebei de winnaars mogen hun verhaal opnemen en deze is later terug te luisteren in het Verwey museum en de Bibliotheek.

Afbeelding: Schrijf de nieuwe Thé Tjong-Khing

Tentoonstelling

De schrijfwedstrijd is onderdeel van de Thé Tjong-Khing tentoonstelling in het Verwey. Tot en met 10 september kan je daar alle aspecten van het werk van Khing terugzien.