Veilig online!

Gepubliceerd op: 22 maart 2022 10:15

Veilig online!

Online veiligheid is belangrijker dan ooit. Bij de Bibliotheek doen we er alles aan jouw gegevens zo veilig mogelijk te houden, maar zelf kan je ook een boel doen! Wij hebben een paar handige tips om veilig gebruik te maken van alle online services van de Bibliotheek.

Krijg je een mail of sms waarin wij vragen je wachtwoord aan te passen met een link? Vertrouw dit dan niet! Wij sturen geen links waarin we vragen je wachtwoord aan te passen. Bij het bedenken van een wachtwoord kun je de volgende tips gebruiken.

Een sterk wachtwoord:

• Bestaat uit meer dan 8 karakters
  • Heeft een hoofdletter, een kleine letter, een cijfer en een leesteken
  • Is niet een herkenbaar of makkelijk te raden woord

Heb je moeite je wachtwoord te onthouden? Een gezegde, zin uit een liedje of zin die jij goed weet te onthouden kan de basis zijn van een goed wachtwoord. Pak bijvoorbeeld de eerste en laatste letters uit de zin die jij kan onthouden. Maak voor jezelf een ezelsbruggetje. Zo is het voor jou logisch, maar voor iemand anders niet te raden.

Heb je vragen over veiligheid online, twijfel je over een mail van de Bibliotheek of heb je een andere vraag over dit onderwerp? Schroom niet om een mailtje te sturen naar onze klantenservice.