Zomerlezen is begonnen!

Gepubliceerd op: 10 juli 2023 12:30

Zomerlezen is begonnen!

Zon, zee, strand en... een leuk boek! Lezen in de zomer is nog leuker met Zomerlezen bij de Bibliotheek Zuid-Kennemerland. Met de spaarkaart ontdek je leuke, nieuwe boeken en lees je ook nog eens voor een mooi cadeau.

Kom verhalen ontdekken in de Bibliotheek. Haal snel je spaarkaart op en verdien je eerste sticker met de uitdagingen van Zomerlezen. Op de spaarkaart staan zes boekopdrachten waar je uit kan kiezen. Lees bijvoorbeeld een boek dat verfilmd is, of een boek met een leuke kaft. Even geen zin in dikke boeken? Lees dan lekker een stripboek! Je kan je cadeau al ophalen als je vier van de zes opdrachten gedaan hebt. Voor elke opdracht heeft de Bibliotheek tips geselecteerd. Zo vind je nog makkelijker een boek dat bij je past.

Blijven lezen

Het hele jaar door lezen basisschoolleerlingen in de klas. In de zomervakantie kunnen kinderen vaak in een zomerdip terechtkomen, waardoor ze in leesniveau dalen. Het is dan na de vakantie lastig om weer snel omhoog te komen. De campagne Zomerlezen stimuleert (door)lezen tijdens de grote vakantie. Met zomerlezen wil de Bibliotheek inspireren eens ander thema te kiezen dan dat je normaal leest.

Doe mee!

Wil je meedoen? Je kan je stickers, spaarkaart en cadeau in alle 10 onze bibliotheken ophalen. Even niet in de gelegenheid naar de bieb te komen? Via de Zomerlezenpagina download je de spaarkaart direct. Kom dus snel verhalen ontdekken en lees een zomer lang door!

Meer over Zomerlezen