Een bliksemsnel gesprekje met… Maysae

Gepubliceerd op: 5 juni 2020 10:50

Een bliksemsnel gesprekje met… Maysae

Dagelijks lopen er ontzettend veel kinderen door de Bibliotheek, op zoek naar een boek. Sommigen een beetje besluiteloos, anderen weten direct welk boek zij willen hebben en duiken de kast in.

En weer anderen reserveren het boek, zo hoef je ook niet te zoeken en kun je direct naar huis met jouw nieuwe favoriete boek. We spraken Maysae (10), fanatiek lezer én brengt vaak een bezoekje aan de Bibliotheek.

Welke boeken vind je leuk om te lenen in de Bibliotheek?

“Ik vind fantasie boeken erg leuk, want ik houd niet echt van waargebeurde verhalen. Daarom vind ik de boeken van de serie De waanzinnige boomhut heel erg leuk!”

Als je naar de Bibliotheek gaat, hoe zoek je dan een boek uit?

“Ik kijk soms in de computer, want soms weet ik al precies welk boek ik wil lenen. En dan zoek ik op de computer waar het boek precies staat. Maar als ik niet weet welk boek ik wil, dan kijk ik door de rijen in de boekenkast waar fantasie boeken staan.”

Reserveer je ook weleens een boek?

“Soms wil ik heel graag een boek lezen, maar is hij er niet. Dan zijn ze allemaal uitgeleend. Dan vraag ik altijd aan mijn moeder of zij het boek voor mij wil reserveren. Dat is heel handig!”

Waar let je dan op bij het kiezen van een boek?

“Ik kijk altijd naar de kaft! Want als de kaft mooi is, dan lijkt het boek mij veel sneller leuk.”

Welke boeken raad jij ECHT aan, aan iedereen?

“Iedereen moet de boeken van De waanzinnige boomhut lezen!!”

En haar lievelingsplek om te lezen? Die kun je vast wel raden…