Boekentip: Kinderfeestjes!

Gepubliceerd op: 19 augustus 2021 13:32

Boekentip van Mascha

Wat moet je weten, wat moet je lezen? De beste tips krijg je uit je omgeving! Deze keer de boekentip van Mascha, medewerker vertelcollectie bij de Bibliotheek.

Bijzondere feestjes

“Dit feestelijke versjesboek staat vol met versjes over bijzondere feestjes voor kinderen. Je kunt het zo gek niet bedenken: van een boekenfeestje tot een knutselfeestje. Of wat dacht je van een hoedenfeestje? Het boek is prachtig geïllustreerd door Fiep Westendorp (vooral bekend door de tekeningen van Jip en Janneke).”

Een eigen feestje

“Dit jaar viert de Bibliotheek zelf een feestje, de Haarlemse Bibliotheek bestaat namelijk 425 jaar! Hoera! Hoe toepasselijk is dit mooie versjesboek dan wel niet. De versjes zijn zo geschreven dat het de fantasie prikkelt. Zelf ben ik gek op de illustraties van Fiep Westendorp, omdat ze altijd zo grappig en kleurrijk zijn. In dit boek valt letterlijk heel wat feestelijks te lezen en te bekijken!
Het is een heerlijk boek om samen met je kind te lezen en samen te praten over de grappige illustraties. Wie weet krijg je zelf ook nog wel een idee voor een feestje!”