Officieel moment voor VoorleesExpress

Gepubliceerd op: 8 maart 2022 11:08

Officieel moment voor VoorleesExpress

Na een projectperiode van drie jaar hebben Bibliotheek Zuid-Kennemerland en WIJ Heemstede de VoorleesExpress officieel opgenomen in het bestaande aanbod. Tijdens een officieel moment in De Luifel ondertekende de partijen de overeenkomst.

De VoorleesExpress is er voor laagtaalvaardige ouders met kinderen van 2 tot en met 8 jaar die het moeilijk vinden om zelf de taalontwikkeling van hun kind te stimuleren. Met de nieuwe overeenkomst wordt de samenwerking voor taalbevordering nog zeker twee jaar voortgezet. Namens de Bibliotheek ondertekende directeur Roxane van Acker de overeenkomst.

Over de VoorleesExpress

Landelijk komt de VoorleesExpress bij ruim 5.000 gezinnen om voor te lezen. Een vrijwilliger komt 20 keer langs bij het gezin thuis om voor te lezen, te praten en taalspelletjes te doen. Zo wordt de taalontwikkeling ondersteund en krijgen ouders hulp om taal en leesplezier een vaste plek te geven in het leven van alledag.