Winnaars striptekenwedstrijd bekend

Gepubliceerd op: 20 december 2021 10:57

Tijdens de Kinderboekenweek van 2021 konden kinderen van de Bibliotheek Zuid-Kennemerland deelnemen aan de striptekenwedstrijd.

Stripmaker Alex van Koten heeft het eerste plaatje gemaakt en het was de taak om het verhaal af te maken. Dit werd in grote getalen gedaan, we kregen meer dan 150 striptekeningen binnen! Nu zijn de winnaars bekend. Van alle kanten kregen we striptekeningen binnen, iedereen heeft z’n best gedaan. Hele klassen deden mee en kwamen het tegelijk inleveren. Ook via de mail hebben we meerdere tekeningen binnengekregen.

Veel variatie

Na 24 oktober ging de jury aan de slag. Geen van de 154 striptekeningen leek op elkaar en de keuze was niet makkelijk. De jury heeft bijna alle beroepen gezien. Van ijsverkoper tot modeontwerper en van ninja tot boef, alles kwam voorbij. Het ene verhaal nog grappiger dan het ander.

De jury

De jury bestond uit Anne, Suzanne, Aureen en Mart van de Bibliotheek. Na lang nadenken zijn ze tot een selectie van 18 striptekeningen gekomen. Hierbij is gelet op het verhaal, of je leuke eigen personages gemaakt hebt en je tekeningen. Uiteraard is er rekening mee gehouden dat iedereen zijn eigen tekenstijl gebruikt. Uit de 18 tekeningen heeft stripmaker Alex van Koten uiteindelijk de winnaars gekozen.

De winnende stripverhalen

1e prijs
Tamara, 9 jaar

Zij wint een boekenpakket dat is samengesteld door Kinderboekenwinkel Kiekeboek, en haar strip is gepubliceerd in de kinderkrant Jong023.

2e prijs
Reza, 8 jaar
Fenna, 11 jaar
Kyra, 6 jaar

Zij hebben een speciaal door Kiekeboek samengesteld boekenpakket gewonnen.

Van harte gefeliciteerd!

Allemaal winnaars

We kunnen ons voorstellen dat de andere deelnemers een beetje balen. Maar, je mag ook trots op jezelf zijn. Wij vinden namelijk dat alle kinderen die een verhaal hebben ingestuurd, winnaars zijn! Er zaten zo veel goede verhalen bij en de jury kon duidelijk zien dat iedereen enorm z’n best heeft gedaan. Daarom willen we graag alle deelnemers bedanken voor het meedoen én… blijf vooral tekenen!

Lees hier de winnende verhalen!

Meer over de Kinderboekenweek