Doelenzaal

De Doelenzaal is een sfeervolle, historische zaal in Haarlem Centrum, op loopafstand van de Botermarkt. De zaal is zeer geschikt voor symposia, het geven van grote presentaties, workshops met grote groepen, lezingen en andere culturele evenementen. De ontvangst via het historische binnenplein brengt de gasten in de sfeer die bij de Doelenzaal past.

Capaciteit

maximaal 120 personen

Faciliteiten van de Doelenzaal:

• Podium
  • Bar
  • Catering met koffie en theearrangement, lunch, borrel en buffet mogelijk (op aanvraag)
  • Geluidsinstallatie met draadloze microfoons
  • Lichtinstallatie
  • Gratis afgeschermde en beveiligde wifi

Bibliotheek Haarlem Centrum
Gasthuisstraat 32
2011XP Haarlem

Historische architectuur

De Doelenzaal is onderdeel van een uniek Rijksmonument in het centrum van Haarlem. Het Doelengebouw bood vanaf 1563 huisvesting aan de Haarlemse Schutters die de stad verdedigden tegen aanvallen van buitenaf. Je kunt in de voetsporen treden van Ripperda, commandant van Haarlem tijdens het beleg van 1572, en onder de monumentale schouw achter het katheder plaatsnemen.

Flexibele zaalopstelling

In overleg zijn er meerdere zaalopstellingen mogelijk.

Aanvullende wensen

Wil je gebruikmaken van afwijkende tijden of aanvullende voorzieningen? Neem dan contact met ons op. Wij denken graag mee om van jouw evenement een succes te maken.

Foto's van de Doelenzaal

Vraag een offerte aan