Boekentip: Liefde in de grote stad

Gepubliceerd op: 8 maart 2023 10:27

De boekentip van...Thilini

Wat moet je weten, wat moet je lezen? De beste tips krijg je uit je omgeving! Deze keer de boekentip van Jae-Rin, medewerker bij de Bibliotheek.

Liefde in de grote stad gaat over een homoseksuele man die liefde zoekt in de grote stad Seoel. In het boek vertelt hij hoe het is om in Zuid-Korea te leven als homoseksuele man.

Zuid-Koreaanse schrijver

“Toen ik hier begon met werken was dit boek het eerste boek van een Zuid-Koreaanse schrijver die ik zag. Ik was vooral verbaasd over het onderwerp, want je ziet niet zo vaak dat een boek over homoseksualiteit gaat in Korea. Meestal lees ik boeken van Engelstalige auteurs. De manier van schrijven is in een Koreaans boek heel anders. Het zorgt ervoor dat de lezer meer ruimte krijgt om creatief na te denken tijdens de gebeurtenissen. Ondanks het onderwerp, dat in Zuid-Korea nog niet zoveel besproken is, is het met veel humor geschreven en erg makkelijk te lezen!”

Aanrader

“Het boek geeft ook mooie boodschappen mee. Zo laat het zien dat wat je ook bent, homoseksueel of iets heel anders, iedereen wilt geliefd zijn door iemand. En we zijn allemaal dezelfde mensen.
Ben je op zoek naar een boek met een ander soort schrijfstijl? Dan raad ik je dit boek zeker aan! Wist je dat het boek ook genomineerd was voor de longlist van The International Booker Prizes?”

En wat ga je hierna lezen Jae-Rin?

“Ik ga nu het boek De vegetariër van Han Kang lezen. Het gaat over een vrouw uit Zuid-Korea die van de een op de andere dag stopt met het eten van vlees. In haar omgeving wordt dit gezien als een schokkende daad van rebellie. Ik ben er erg benieuwd naar!”

• Sang Young Park Liefde in de grote stad

Een Zuid-Koreaanse homoseksuele man van circa 32 jaar kijkt terug op de tijd dat hij als student met zijn huisgenote een wild leven in Seoel leidde, met...

Gedrukt boek