Boekentip: De acht grote lessen van de natuur

Gepubliceerd op: 20 mei 2022 11:15

De boekentip van...Kirsten

Wat moet je weten, wat moet je lezen? De beste tips krijg je uit je omgeving! Deze keer de boekentip van Kirsten, online marketeer bij de Bibliotheek.

Alles ging aan flarden

Gary Ferguson laat zien hoe we weer in harmonie kunnen komen met de natuur. Aan de hand van wetenschappelijke inzichten toont Ferguson dat we zelf natuur zijn, maar dat we dat vergeten zijn. In acht lessen ontdek je opnieuw wat de natuur ons biedt.

Onder de bomen

“Een boek over de natuur lezen in de natuur is het allermooiste. Als er wordt geschreven over het mysterie van bomen, de diversiteit aan bloemen en de wijsheid van dieren, dan kijk je net wat vaker omhoog. Afgelopen zomer las ik dit boek voor mijn tent en onder de bomen. Daardoor stond ik misschien net wat vaker stil bij alles wat er om mij heen gebeurde."

Prachtige observaties

“Ferguson onderzoekt vele onderwerpen in dit boek, allemaal interessant en de moeite waard. Je leert over feminisme, discriminatie, de samenleving, communicatie en, uiteraard, over de natuur. Ik bleef maar quotes overschrijven in mijn reisdagboek. Het is een prachtige observatie van de wereld en hoe deze werkt zonder dat we als mens ertussen komen.”

Ik bleef maar quotes overschrijven in mijn reisdagboek.

Retraite

“Dit boek heeft mij na het lezen nog vaak aan het denken gezet. Je leest er snel doorheen. Niet per se een boek om te lezen als je vermaakt wilt worden maar meer als je iets wilt leren of, zoals ik het zag, voor een kleine retraite. Met de juiste mix van wetenschap, inzichten en voorbeelden uit de natuur.”

Acht lessen uit de natuur is te luisteren als luisterboek, te lezen als e-book of te leen bij de Bibliotheek.