Boekentip: De sekte

Gepubliceerd op: 29 mei 2020 10:50

De boekentip van...

Wat moet je weten, wat moet je lezen? De beste tips krijg je uit je omgeving! Deze keer de boekentip van Danique, content creator bij de Bibliotheek.

De sekte

“De Sekte speelt zich af op een klein eiland aan de Zweedse kust. De net afgestudeerde Sofia raakt gefascineerd door de leer van ViaTerra, en de leider Franz Oswald. Terwijl ze daar is, lijkt alles geweldig en prachtig. Ze heeft het beste leven ooit. Maar er zit ook een duistere kant aan deze plek. Want zo gaat het met sektes: je komt er niet meer weg.

Ik heb sektes altijd al een interessant onderwerp gevonden. Hoe komt het dat je je hierbij aansluit? Waarom zien mensen niet dat je er eigenlijk nooit meer vanaf gaat komen? Hoe werkt zo’n aantrekkingskracht dan? En ondanks dat het verhaal bedacht is, worden deze vragen in het boek duidelijk. Logisch ook, want Mariette Lindstein heeft zelf 27 jaar lang op het hoogste niveau gewerkt in de Scientologykerk. Ze weet dus heel erg goed waar ze over praat, als het om sektes gaat. Daarnaast heeft ze een fantastische schrijfstijl. Je vliegt letterlijk door het boek heen. Bij dit boek wilde ik iets doen wat ik eigenlijk nooit doe, de laatste pagina lezen om te zien hoe het afloopt. Zó graag wil je het einde weten. En misschien wel het allerfijnste van dit boek: er zijn meer delen.”

• Mariette Lindstein De sekte

Als Sofia in de ban raakt van een flamboyante sekteleider, laat ze zich verleiden bibliothecaris op zijn domein te worden waar het schrikbewind van de leider een ongekende dimensie kent.

Fictie | Thriller

Nederlands | 400 pagina's | A.W. Bruna Uitgevers, Amsterdam | 2017

Gedrukt boek

De sekte is ook te leen als e-book.