Dit zijn alle boeken van De waanzinnige boomhut

Gepubliceerd op: 20 september 2022 10:41

volgorde waanzinnige boomhut

De waanzinnige boomhut is razend populair! De boeken zijn geschreven door Andy Griffiths en Terry Denton.

De waanzinnige boomhut is een boekenserie en bestaat uit 13 delen. Ze zijn geschreven door de Australische auteur Andy Griffiths en geïllustreerd door Terry Denton. De boeken zijn vertaald door Edward van de Vendel. De boeken hebben zelfs diverse prijzen gewonnen! Zo kregen ze in 2020 nog de Prijs van de Nederlandse Kinderjury voor De waanzinnige boomhut van 104 verdiepingen. Ook in 2017 en 2018 wonnen ze de Nederlandse Kinderjury prijs.

Naast De waanzinnige boomhut boekenserie zijn er ook diverse doeboeken, scheurkalenders en een moppenboek uitgebracht over deze serie.

Waar gaan de boeken over?

Andy en Terry hebben een heel speciale boomhut gebouwd met een bowlingbaan, een zwembad, een zwembad vol met mensenetende haaien, een geheim laboratorium en er is zelfs een snoepjesmachine die rechtstreeks snoepjes in de mond schiet. Oorspronkelijk bestond de boomhut uit dertien verdiepingen en telkens worden er dertien verdiepingen bijgebouwd.

lid worden van de bibliotheek

Ben je nog geen lid van de Bibliotheek? Kinderen tot 18 jaar zijn gratis lid! Kies uit meer dan 500.000 boeken, e-books, dvd’s en tijdschriften. Lees je liever digitaal? Dat kan. In de online Bibliotheek vind je ook nog eens duizenden e-books. Bekijk hier alle opties.

Meer artikelen