Help mee met de Meemaaktuin

Woensdag 6 maart 2024, van 09:00 tot 14:00 | de Bibliotheek Haarlem Noord

Kosten: Gratis

Deze activiteit heeft in het verleden plaatsgevonden. Klik hier voor alle actuele activiteiten.

Help mee met de Meemaaktuin

Wil je ook meehelpen in de tuin? Dat kan! Je bent van harte welkom, loop gerust binnen.

Wist je dat de Bibliotheek Haarlem Noord een prachtige achtertuin heeft? Samen met de buurt en groenliefhebbers willen we er een paradijsje van maken waar van alles te beleven valt. Lijkt het je leuk om de biebtuin ook jouw Meemaaktuin te maken?

Je kunt binnenlopen via het hek aan de Korteweg, aan de achterkant van de Bibliotheek. Koffie en thee is beschikbaar, maar zorg wel voor een eigen lunch.

Stek & Deeldag

Maart is een goede tijd om je vaste plantenborder op te ruimen. Planten komen weer boven de grond met nieuw blad. De pollen die eigenlijk te groot beginnen te worden kun je nu uit de grond halen, in stukken steken en kleiner weer terug zetten. Wat je over hebt deel je uit! We vieren de lente in de Meemaaktuin. Er is van alles te doen:
Vul met ons de Plantenbieb door stekken, wortelstokken en ander plantgoed uit Park2020 te verpotten. Vele handen maken licht werk! Breng al je overtollige planten (en potten ;-) naar onze Plantenbieb en neem iets anders weer mee naar huis. Vind je het spannend om de planten te delen? Neem de grote kluiten uit je tuin mee en we doen het samen! Wat je niet meer nodig hebt doneer je aan de Plantenbieb.

Woensdag 6 maart | 09:00 – 14:00 uur | Gratis
de Bibliotheek Haarlem Noord