Theatervoorstelling: Rearranging the furniture

25 mei 2024, van 21:00 tot 22:30 | de Bibliotheek Haarlem Centrum

Kosten: € 12

Theatervoorstelling: Rearranging the furniture

Verwijdering tussen twee Spaanse geliefden in een vreemd land, pijn, verscheurdheid en eenzaamheid, kortom: een ervaring die je bijblijft. De theatervoorstelling geschreven door prijswinnend regisseur Ivor Martinic beleef je bij de Bibliotheek Haarlem Centrum.

Bestel kaarten

​Rearranging the furniture is een Spaanstalige voorstelling die ondertiteld wordt in het Engels. Het subtiele dramastuk zet de verwijdering tussen twee Spaanse geliefden in een vreemd land centraal. Het verbeeldt de uitdagingen waar migranten voor komen staan als zij hun weg proberen te vinden in een compleet nieuwe omgeving. Een prachtige vertaling van Guillermo Cacace.

Blijvende liefde

Het theaterstuk is geschreven door prijswinnend regisseur Ivor Martinic en door Paula Lima vertaald naar een versie die je in de Bibliotheek kan bewonderen. In het stuk ontdek je het proces van aantrekken en afstoten dat bij een naderende scheiding opspeelt en de gevoelens die dat oproept: gevoelens van pijn, verscheurdheid, eenzaamheid, maar ook van liefde die ondanks alles steeds weer opflakkert.

Verdieping

Binnen de voorstelling is er een derde persoon te zien, de auteur van het stuk. Dit personage geeft commentaar op de situatie, beschrijft de ontstaansgeschiedenis van de relatie tussen de twee geliefden en bevraagt hen naar de keuzes die ze maken. Op deze manier ontstaat er verdiepende laag in de voorstelling dat op overstijgend niveau de grenssituatie blootlegt waarin de geliefden zich bevinden.

Bijzondere ervaring

Rearranging the furniture schept een reële en herkenbare wereld waarin mensen innige gevoelens delen met een openheid en eerlijkheid die bijna pijnlijk is. Verwacht een ervaring die niet vrij zal zijn van enig ongemak bij het aanschouwen van scénes die zo privé zijn. Na afloop van elke voorstelling is er ruimte om in gesprek te gaan met de acteurs en het publiek.​

Zaterdag 25 mei | 21:00 – 22:30 uur | € 12
de Bibliotheek Haarlem Centrum

De show wordt ook op 15 juni opgevoerd.

Bestel kaarten