Wek jouw kleurplaat tot leven en maak kennis met programmeren

8 april 2024, van 15:00 tot 16:30 | de Bibliotheek Haarlem Schalkwijk

Kosten: Gratis

Wek jouw kleurplaat tot leven en maak kennis met programmeren

Ken jij onze bee-bots en glow-bots al? Dit zijn kleine robots die je zelf kunt instellen. Ze lopen namelijk het pad dat jij programmeert! Daarnaast kun je deze middag jouw eigen kleurplaat tot leven zien komen via een green screen.

Bestel je kaartjes

Stap op maandag 8 april in de wereld van technologie! In de Bibliotheek Haarlem Schalkwijk ga je aan de slag met het programmeren van echte robots. Jij bepaalt namelijk welk pad de bee-bots en glow-bots afleggen door het vooraf in te stellen. Ook nemen wij je mee in filmtechnieken. Door het gebruik van green screens kunnen er mooie effecten gemaakt worden. Zo kunnen wij ook jouw eigen tekening tot leven wekken! Na het inkleuren van de kleurplaat, kun je een eigen filmpje of foto maken met de tekening.

Media Ukkie Dagen

Deze activiteit is bedoeld voor kinderen vanaf 0 tot en met 6 jaar. De middag is onderdeel van de Media Ukkie Dagen, met als thema “Ontspannen met media”. Media kunnen positieve invloed hebben op jonge kinderen. Ze kunnen stimuleren, activeren, tot nadenken aanzetten of juist ontspanning bieden. Ouders, vrienden, familie en opvoeders staan klaar om de kleintjes op een gezonde manier te helpen ontspannen, zowel met als zonder media. De Media Ukkie Dagen lopen vanaf 5 tot en met 12 april. Lees meer.

Let op: je hoeft voor deze activiteit alleen je kind aan te melden.

Maandag 8 april | 15:00 – 16:30 uur | Gratis
de Bibliotheek Haarlem Schalkwijk