Voorlezen, een feest met de Bibliotheek

Samen met de Bibliotheek is voorlezen nog leuker

Voorlezen, hoe geniet je daar samen nog meer van? Met veel plezier helpen wij iedereen die voorleest. Natuurlijk met een fantastische collectie, maar ook met advies, leuke activiteiten, speciale programma’s en inspiratie.

In de bieb

Voorleesuurtje: samen luisteren naar een mooi verhaal

Voorlezen doen we graag in de Bibliotheek. Elke woensdag! Schuif samen aan en luister naar een gek, leuk, spannend of mooi verhaal. We zoeken met zorg een boek uit en maken van het voorlezen een feestje. Benieuwd waar en wanneer de voorleesuurtjes zijn? Kijk dan gelijk in de agenda!

Kijk in de agenda

Kies uit onze fantastische collectie

Voorleesboeken te over in de Bibliotheek! Kasten vol boeken voor kinderen van elke leeftijd. Verhalen, gedichtjes, prentenboeken, boeken met flapjes, zoekboeken, knutselboeken, AVI-leesboekjes voor kinderen die al zelf leren lezen… Het is teveel om op te noemen, dus kom gewoon langs! Of neem hier op de website direct een kijkje in de collectie 0-6 jaar.

Bekijk de collectie 0-6 jaar

Peuterbieb: een verhaal, spelen en dansen

Tijdens de Peuterbieb prikkelen we de fantasie van peuters met mooie verhalen. We luisteren naar muziek en doen samen een dansje. Ook gezellig en leerzaam voor (groot)ouders of de oppas. Je krijg praktische leestips die je kunt gebruiken als je zelf voorleest. Meer informatie over waar en wanneer de eerstvolgende Peuterbieb is, vind je in de agenda.

Kijk in de agenda

Op zoek naar een leuk boek om voor te lezen?

Past dit boek bij de leeftijd van mijn kind? Mijn kind is gek op dinosaurussen, waar vind ik die boeken? Ik had gehoord over een nieuw boek met prachtige illustraties, maar ben de titel vergeten. En was er niet een grappig boek over een molletje en een drol? Wij weten precies welke schatten er in welke kasten voor jou en je kind klaarstaan!

Kom je gauw langs?

Op school, kinderdagverblijf of peuterspeelzaal.

Breng een boek tot leven

Een vertelkastje is een mini-theaterkastje waarmee je echt een leesfeestje kunt bouwen. Een voor een komen de vertelplaten tevoorschijn in het kastje en ondertussen vertel je het bijbehorende verhaal aan de hand van het voorleesboek. De vertelkastjes zijn te leen voor de kinderopvang en basisscholen
groep 1 en 2.

Vertelplaten en het vertelkastje

Leen een tas vol verhalen

Leen eens een thematas voor in de groep. In zo'n thematas zit een collectie boeken passend bij het thema.

Thematassen voor peuters

Thematassen voor kleuters

De cursus Open Boek

Is leesbevordering belangrijk op jouw school en hebben jullie behoefte aan een leescoördinator en een leesplan? Na deze training heb je de nodige kennis in huis om kinderen op jouw school goed te begeleiden naar het vereiste leesniveau.

Meer informatie

Wil je meer informatie over deze programma’s? Neem dan contact op met onze afdeling Educatie, educatie@bibliotheekzuidkennemerland.nl

Meer over de Nationale Voorleesdagen