Hoe leen je e-books voor je ereader?

E-books leen je bij de online Bibliotheek

Ben je al lid van de Bibliotheek? Dan kun je direct e-books en luisterboeken lenen voor je e-reader.

Een account aanmaken om e-books te lenen

Als je e-books wilt lenen, dan vragen wij je om eerst even een account aan te maken bij de online Bibliotheek. Zo weet de online Bibliotheek wie je bent en van welke Bibliotheek je lid bent. Je gebruikt hiervoor je pasnummer, beginnend met 2230000. Je pincode is het wachtwoord dat je gebruikt voor het verlengen en reserveren van materialen. Het kan tot 24 uur duren voordat alle gegevens gesynchroniseerd zijn.

Zo zet je e-books op je e-reader:

1. Installeer Adobe Digital Editions op je laptop of PC
  2. Autoriseer je pc en e-reader
  3. Leen e-books en kopieer ze naar je reader

Zo zet je e-books op je e-reader:

1. Zoek in de app of op de website van de online Bibliotheek een boek en klik op 'Lenen'.
  2. Ga op je laptop of PC naar de website van de online Bibliotheek, log in en bekijk jouw 'boekenplank'.
  3. Klik het boek aan dat je wilt lezen en klik vervolgens op de knop 'Download voor e-reader'.
  4. Open Adobe Digital Editions en sleep de download naar de 'Bibliotheek' in Adobe Digital Editions.
  5. Sluit je e-reader aan op je computer.
  6. Klik in Adobe Digital Editions op ‘Bibliotheek’.
  7. Klik met de rechtermuisknop op het e-book dat je wilt kopiëren.
  8. Kies voor ‘Kopiëren naar computer/apparaat’ en klik op de naam van jouw e-reader.
  9. Koppel je e-reader los van je computer.
  10. Het e-book staat nu op je e-reader. Veel leesplezier!

Uitgebreide handleiding

Een uitgebreide handleiding over hoe je e-books op je e-reader kunt zetten vind je hier. Mocht je nog ergens tegenaan lopen kun je altijd de klantenservice van de online Bibliotheek benaderen.

Nog geen lid van de Bibliotheek?

Wil je graag e-books lenen maar ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan voor maar € 5 per maand

Vragen?

Op de website van de online Bibliotheek vind je antwoorden op de meestgestelde vragen over e-books.

Maak een account aan

Meer informatie over e-books