Het is Wereld Poëziedag

Gepubliceerd op: 21 maart 2024 11:22

Met korting naar Het Achtste Leven

Vandaag is het Wereld Poëziedag. We staan stil bij de pracht, praal, perceptie en het verhaal in poëzie. Ook bij de Bibliotheek vind je de mooiste bundels, de diepste verhalen en meest bijzondere rijmpjes.

Poëzie is voor iedereen, dus vandaag is de dag om het eens te proberen. Pak een dichtbundel, rijm zelf wat of luister naar spoken word. Deze dag is om stil te staan bij taal, in alle vormen. Creativiteit met taal wordt gevierd, taalkunst wordt benadrukt en iedereen wordt uitgenodigd mee te doen. Ook programmamaker en woordkunstenaar van de Bibliotheek Mike Warners doet mee, laat je meevoeren door zijn gedicht en gedachten. Samen met pianist Sem Kramer presenteert hij het gedicht ‘ogen’: “Iedereen is in zijn of haar leven wel eens een paar ogen tegengekomen die je los moest laten, maar nooit bent vergeten.”