Week van de lieve briefjes

Gepubliceerd op: 13 januari 2023 11:26

Week van de lieve briefjes

Wil jij iemand blij maken met een lieve kaart? Kom dan in de Week van de Lieve Briefjes naar de Bibliotheek om een gratis kaartje uit te zoeken.

Van zaterdag 14 tot en met vrijdag 20 januari 2023 is het de Week van de Lieve Briefjes. In deze week wordt iedereen opgeroepen om iets liefs te schrijven voor een ander.

De eerste lieve briefjes zagen het licht op 16 november 2018. Zomaar, om iemand blij te maken. Mensen vonden het zo leuk om briefjes te geven en te krijgen dat het jaar erop een hele week ervoor werd uitgetrokken. Sindsdien worden de lieve briefjes elk jaar door nieuwe kunstenaars ontworpen en onder andere via de Bibliotheek verspreid.

Aan wie stuur jij een lief briefje?

Het doel van de Week van de Lieve Briefjes is om mensen met elkaar te verbinden. Dus schrijf ook mee met een lief briefje aan de buurvrouw, voor een goede vriend of een onbekende. Vanaf zaterdag 14 januari kan je de gratis kaarten van de lieve briefjes ophalen (zolang de voorraad strekt). Ook als je niet lid bent. Want iedereen is welkom in de Bibliotheek.

Dit jaar zien de lieve briefjes er zo uit: