De voordelen van leren in de Bibliotheek

voordelen leren in de bibliotheek

Steeds vaker is de Bibliotheek een plek om te leren of te studeren. Even weg van huis, weinig afleiding en iedereen die hetzelfde doet: leren. Wat zijn nou écht de voordelen van leren in de Bibliotheek?

Gratis wifi

Wifi is in de Bibliotheek gratis te gebruiken. Je kunt verbinding maken met het wifi-netwerk ‘De Bibliotheek’ om gebruik te maken van het internet. Je hoeft je niet aan te melden en lid zijn van de Bibliotheek is niet nodig. Ook handig: bijna alle leerplekken hebben een stopcontact.

De plek om productief te zijn

In de Bibliotheek Haarlem Centrum vind je stilteruimtes. Je mag bijvoorbeeld niet praten op de Studiezolder. Heel fijn, want dan kun jij lekker productief zijn en word je minder afgeleid. Misschien zit er een leuke vriend(in) naast je, maar als je wilt overleggen, loop je even naar buiten. Kom maar op met dat leren!

Leren én je vrienden zien

Alleen leren is niet erg en waarschijnlijk ook heel nuttig. Maar hoe leuk is het om samen met je vrienden te leren? Veel scholieren spreken af in de Bibliotheek om gezamenlijk te leren. Eerst leren én in de pauzes gezellig met elkaar kletsen. Even de leerstress eruit gooien. En daarna weer hard aan de bak.

Goede koffie

Ja, ook heel belangrijk! En als je niet van koffie houdt, hebben we trouwens ook heel lekkere thee, chocolademelk en frappé. De koffie wordt vers voor je gemaakt bij Coffee-star en mag je meenemen naar je leerplek. Ook is er buiten een heerlijk terras waar je kunt genieten van je drankje of croissantje.

Printer om de hoek

De Bibliotheek heeft een printer waar je gebruik van kunt maken. Met je laptop kun je heel gemakkelijk de printopdracht versturen. Het enige wat je nodig hebt is een Bibliotheekpas waar tegoed op staat, of een tegoedbon bij de betaalautomaat in de Bibliotheek. Meer informatie over printen nodig? Die vind je hier.

Overleggen mag!

Ook in de Bibliotheek kun je goed afspreken met een groepje om te leren. Wil je veel overleggen of elkaar overhoren? Zorg dan dat je op een plek gaat zitten waar je wel mag praten. Dit kan bijvoorbeeld op de begane grond of de eerste en tweede etage. Ook beneden in ‘Het Magazijn’ mag je overleggen. Natuurlijk houd je daarbij rekening met andere bezoekers.

Meer informatie over leren in de Bibliotheek