Hoe leen je e-books bij de online Bibliotheek?

Kies uit meer dan 30.000 e-books

Hoe leen je e-books?

E-books lezen op je e-reader, tablet of smartphone? Als Bibliotheeklid heb je 24/7 gratis toegang tot duizenden e-books op het e-bookplatform van de Bibliotheek. Hier leggen wij uit hoe je e-books op je ereader kunt zetten.

Hoe leen je e-books voor je ereader?

Heb je een e-reader waar je een e-book op wil lezen?

Lees hier hoe het werkt

Hoe leen je e-books voor je Pocketbook?

Heb je een Pocketbook? Dan heb je geen computer nodig om e-books op je ereader te zetten.

Lees hier hoe het werkt

Hoe leen je e-books voor je smartphone, tablet of pc?

Heb je een smartphone, laptop of pc waar je een e-book op wil lezen?

Gratis toegang

Als lid van de Bibliotheek heb je toegang tot de collectie van de online Bibliotheek. Je kunt je aanmelden via de website met je pasnummer en wachtwoord. Je kunt daarna 10 e-books tegelijkertijd lenen voor steeds 3 weken. Alle e-books zijn onbeperkt beschikbaar en na download zonder internetverbinding te lezen. Een e-book is nooit uitgeleend.

E-books lezen op verschilende manieren

Je bepaalt zelf hoe je de e-books leest. Met de online Bibliotheek-app op je tablet of smartphone. Direct op je e-reader. Of online via je pc of laptop.

Duizenden e-books, luisterboek en tijdschriften

Je hebt de keuze uit duizenden e-books. De collectie is breed, gevarieerd en verrassend. Van thrillers tot romans, van informatieve boeken tot kinderboeken.

Welke boeken mag je lenen als jeugdlid?

Met een jeugdabonnenement leen je:

• alle jeugdtitels non-fictie & fictie (t/m D-boeken)
  • alle Lezen voor de lijst-titels
  • alle oorspronkelijk Nederlandstalige romans van uitgeverij De Bezige Bij, Atlas Contact, Augustus, Das mag, Uitgeverij Cossee, Uitgeverij De Kring, Uitgeverij Pluim, Uitgeverij Van Oorschot, Overamstel uitgevers, Koninklijke Bibliotheek en Singel Uitgeverijen