Winnaars van Kinderjury 2023 bekend gemaakt

Gepubliceerd op: 17 mei 2023 12:00

De Kinderjury wordt als publieksprijs uitgereikt aan het beste Nederlandse kinderboek van het afgelopen jaar.

De tijdmachine heeft de Kinderjury 2023 gewonnen in de leeftijdscategorie 6 t/m 9 jaar. In de categorie 10 t/m 12 jaar wint het boek Mus en kapitein Kwaadbaard en de Amorfe.

De uitreiking van de Kinderjury 2023

Tijdens de Stemweken stemden 50.000 kinderen op hun favoriete boek van 2022. De uitreiking was live te volgen via een livestream van Kidsweek.

Winnaar in de categorie 6 t/m 9 jaar

• Sander Meij De Tijdmachine

Rutger, Thomas en Paco worden door de katachtige Professnor naar het verleden gestuurd. Hoe komen ze weer terug in het nu? Met illustraties in kleur. Vanaf...

Gedrukt boek

Winnaar in de categorie 10 t/m 12 jaar

Over de Kinderjury

Alle kinderen in Nederland van 6 t/m 12 jaar vormen samen de Kinderjury en bepalen met elkaar welke boeken de beste van het jaar zijn. De Kinderjury is de enige prijs voor kinderboeken helemaal door kinderen zelf bepaald, en wordt jaarlijks uitgereikt in twee categorieën, 6 t/m 9 jaar en 10 t/m 12 jaar.

Meer over de Kinderjury

lid worden van de bibliotheek

Ben je nog geen lid van de Bibliotheek? Kinderen tot 18 jaar zijn gratis lid! Kies uit meer dan 500.000 boeken, e-books, dvd’s en tijdschriften. Lees je liever digitaal? Dat kan. In de online Bibliotheek vind je ook nog eens duizenden e-books. Bekijk hier alle opties.