Nieuws

Het nieuws komt naar je toe. Meld je aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte.

Resultaat 91 - 100 (van 100)

• Isabel wint voorleeswedstrijd Read2Me! Bekijk details

22 maart 2022

Isabel Peralta Schutte heeft woensdag 16 maart de voorleeswedstrijd Read2Me! Gewonnen met een fragment uit ‘De tunnel’. Het publiek en de jury was onder de indruk van de manier waarop zij het aangrijpende verhaal bracht. Ze wist het publiek te raken met het oorlogsverhaal van Anna Woltz.

• Feestelijke opening het Lokaal bij Bibliotheek Zandvoort Bekijk details

22 maart 2022

Online veiligheid is belangrijker dan ooit. Bij de Bibliotheek doen we er alles aan jouw gegevens zo veilig mogelijk te houden, maar zelf kan je ook een boel doen! Wij hebben een paar handige tips om veilig gebruik te maken van alle online services van de Bibliotheek.

• Veilig online! Bekijk details

• De Bibliotheek als stembureau Bekijk details

9 maart 2022

Wist je dat je op woensdag 16 maart in vier van onze vestigingen kunt stemmen? Zo kun je mooi je boeken inleveren, je stem uitbrengen en dan weer nieuwe boeken uitzoeken.

• Officieel moment voor VoorleesExpress Bekijk details

8 maart 2022

Na een projectperiode van drie jaar hebben Bibliotheek Zuid-Kennemerland en WIJ Heemstede de VoorleesExpress officieel opgenomen in het bestaande aanbod. Tijdens een officieel moment in De Luifel ondertekende de partijen de overeenkomst.

• De Leesweken zijn gestart! Bekijk details

10 februari 2022

De Leesweken van de Kinderjury zijn officieel van start gegaan! Na de Leesweken start het stemmen voor de Kinderjury 2022. Kinderen krijgen de kans zelf de boeken te lezen en hun favoriete boek te bepalen.

• Bezoek het striptekenmuseum! Bekijk details

4 januari 2022

De striptekenwedstrijd tijdens de Kinderboekenweek is al even terug. De winnaars zijn bekend en de prijzen zijn uitgereikt, maar al die andere mooie verhalen dan? Omdat iedereen z’n best heeft gedaan, verdient iedereen een plekje in een museum.

• Nog ruimer open Bekijk details

24 december 2021

Een aantal vestigingen is in het nieuwe jaar nog ruimer open. En goed nieuws: Haarlem Oost is weer geopend als vanouds!

• Winnaars striptekenwedstrijd bekend Bekijk details

20 december 2021

Tijdens de Kinderboekenweek van 2021 konden kinderen van de Bibliotheek Zuid-Kennemerland deelnemen aan de striptekenwedstrijd. Stripmaker Alex van Koten heeft het eerste plaatje gemaakt en het was de taak om het verhaal af te maken. Dit werd in grote getalen gedaan, we kregen meer dan 150 striptekeningen binnen! Nu zijn de winnaars bekend.

• Nova Leest door! Bekijk details

8 januari 2021

Nova Leest is een leesbevorderingsproject op het ROC Nova College. Een collectie boeken op school en fictie lezen in de klas.

Paginanavigatie