Met korting naar de theatervoorstelling Laura H. in Stadsschouwburg Haarlem

Gepubliceerd op: 23 maart 2023 14:34

Op dinsdag 11 april kun je de voorstelling Laura H. zien in de Stadsschouwburg Haarlem.

De spraakmakende theatervoorstelling Laura H. van Toneelgroep Oostpool is een bewerking van de gelijknamige bestseller van journalist Thomas Rueb. Leden en bezoekers van Bibliotheek kunnen deze voorstelling bezoeken met € 5 korting.

Aangrijpend verhaal

Als in 2016 Laura H. met haar twee kinderen uit het kalifaat ontsnapt, gaat schrijver en journalist Thomas Rueb op zoek naar wat een jonge Nederlandse vrouw bezielde om met haar man en haar jonge kinderen naar het kalifaat af te reizen. Na haar vrijlating sprak Thomas uitgebreid met Laura, haar vader en andere betrokkenen. Hij las politieverslagen en WhatsApp-conversaties en reisde naar Koerdistan en Irak. Het resultaat was het aangrijpende en soms ongelooflijke verhaal Laura H. , waarvan meer dan 20.000 exemplaren zijn verkocht.

Spraakmakende theatervoorstelling

Regisseur Nina Spijkers maakte een spraakmakende theatervoorstelling van het boek voor Theater Oostpool. In 2021 werden ze hiermee geselecteerd voor het Nederlands Theater Festival. De toneelbewerking werd goed ontvangen door publiek en de pers. Laura H. is geen geromantiseerd verhaal, maar een stuk dat toont hoe dun de scheidslijn is tussen het maken van naïeve keuzes en bestempeld worden als nationaal risico op terrorisme. Vanaf april is de voorstelling in verschillende theaters in het land te zien en op dinsdagavond 11 april om 20:00 uur in Stadsschouwburg Haarlem.

Korting op een kaartje

De Bibliotheek heeft een mooi aanbod voor jou: onze leden en bezoekers kunnen namelijk met
€ 5 korting naar deze bijzondere voorstelling.

Hoe werkt het?

• Reserveer je tickets op de website van Stadsschouwburg Haarlem door op onderstaande button te klikken.
• Vermeld in het vak ‘Kortingscode’ de code: biebkorting
• De korting wordt direct verrekend en je kunt de betaling afronden.

Wees er snel bij want op = op.

Reserveer je kaartje

• Thomas Rueb Laura H.

Lees hoe Laura (1995) een meisje uit Zoetermeer met haar man naar het kalifaat van IS ging, daar spijt van kreeg en als een van de weinigen wist terug...

Gedrukt boek