Resultaat 141 - 150 (van 193)

• Boekentip: Eerste liefde Bekijk details

11 december 2020

Wat moet je weten, wat moet je lezen? De beste tips krijg je uit je omgeving! Deze keer de boekentip van Annemieke, medewerker klantenservice bij de Bibliotheek.

• Boekentip: 21 lessen voor de 21ste eeuw Bekijk details

9 december 2020

Wat moet je weten, wat moet je lezen? De beste tips krijg je uit je omgeving! Deze keer de boekentip van Odile, baliemedewerker bij de Bibliotheek.

• Boekentip: Home sweet home Xmax Bekijk details

7 december 2020

Wat moet je weten, wat moet je lezen? De beste tips krijg je uit je omgeving! Deze keer de boekentip van Willemijn, medewerker publieksdienstverlening bij de Bibliotheek.

• Hoe lees je als grootouder voor aan je kleinkind in corona-tijd? Bekijk details

6 december 2020

Grootouders zijn onlosmakelijk verbonden met hun kleinkinderen, en spelen een steeds grotere rol in het leven van hun kleinkinderen. En als grootouder krijgen ze de schone eretaak om (hun) liefde voor lezen aan hun kleinkinderen mee te geven! Hier vind je voorleestips én deze Bekende Nederlanders geven hun tips.

• Wildedierenboeken Bekijk details

4 december 2020

Op 4 december staan tijdens de 'Internationale Dag van de Cheeta' jachtluipaarden (cheeta's) centraal. Het belangrijkste doel is het bewustzijn over de kwetsbare status van de cheeta te vergroten en het belang van de bescherming en het behoud van cheeta's extra onder de aandacht te brengen. Maar natuurlijk zijn ook de andere wilde dieren, die veelal ook met uitsterven worden bedreigd, belangrijk.

• Jan Jans en de kinderen 50 jaar Bekijk details

4 december 2020

Op 12 december 1970 verscheen de allereerste strip van Jan, Jans en de kinderen. Daarom vandaag een terugblik op 50 jaar 'Hoi-Pipeloi', 'Jeroen-poep-aan-je-schoen' en 'Sint Pannenkoek'.

• De mooiste voorleesboeken voor jong én oud! Bekijk details

30 november 2020

Samen op de bank onder een dekentje een boek voorlezen. Hoe gezellig is dat! Of bouw in de woonkamer een fort van dekens en zet er gezellige lampjes in. Gegarandeerd succes.

• Hoe is Haarlem ontstaan? Bekijk details

23 november 2020

In het jaar 1245 kreeg Haarlem officieel de stadsrechten en mocht zichzelf dan ook een stad noemen. Natuurlijk bestond Haarlem al veel eerder. Hoe is deze stad ontstaan, vóór de stadsrechten?

• Boekentip: De Keuze Bekijk details

11 november 2020

Wat moet je weten, wat moet je lezen? De beste tips krijg je uit je omgeving! Deze keer de boekentip van Arno, Opruim en baliemedewerker bij de Bibliotheek.

• 1 uur per dag gamen maakt je slimmer! Bekijk details

4 november 2020

Vaak hoor je alleen de minder goede kanten van gamen, kinderen zouden er teveel tijd aan besteden met negatieve effecten tot gevolg. Maar wist je dat gamen ook heel goed voor je kan zijn?

Paginanavigatie